Jumat, 09 November 2012

1 Muharram Tahun Baru Islam




Amas Muda Lubis - Cinta Terbatas[Da"wah Dan Irama]
Lirik Lagu by Asy Syabab

Cinta masih ada batasnya
Sayang juga ada batasnya
Jangan kau hanyut dalam pelukannya
Ketika dia pergi kau kan merana

Ada kehidupan setelah kau mati
Kehidupan yang kekal abadi
Di hujung jalan pasti kau nanti
Tiada guna lagi ratapi

Cinta kasih Allah tiada terkira
Kepada insan makhluk di dunia
Tetapi manusia seakan lupa
Adzab sengsara slalu melanda

Amas Muda Lubis - Cinta Terbatas.mp3 
Zuhaini Lubis - Diantara Dua Pilihan.mp3

1 Muharram adalah tahun baru islam dalam renunganku :

AKU meminta serta memohon dalam doa pada ALLAH SWT setangkai bunga segar,ia beri AKU kaktus berduri. AKU minta lagi pada 

ALLAH SWT binatang yang mungil serta cantik,ia beri aku ulat berbulu.AKU sedih.......protes dalam hati dan sangat kecewa........betapa tidak adilnya dunia ini.....namun,kemudian.....kaktus 

Itu berbunga,indah bahkan sungguh sangat indah sekali,dan ulat bulu itupun tumbuh berubah menjadi kupu-kupu yang sangat-sangat cantik. Indah pada waktunya!!! ALLAH SWT tidak menberi apa yang kita harapkan,tapi ia menberi apa yang sagat  kita perlukan.kadang-kadang

kita sedih,kecewa,terluka,tapi jauh diatas sana dialah segala-galanya,ia sedang merajud yang terbaik untuk kita dan hamba-hambanya. ALLAH AKBAR!!! semoga kita juga anda-anda sekalian termasuk orang-orang yang pandai,bijak untuk bersyukur

Atas KURNIA NIKMAT  dari ALLAH. SWT Amin.....



Tidak ada komentar:

Posting Komentar